Smart Autodoor viser “Dør blokeret”
En Dør blokeret-meddelelse antyder, at døren stødte på en forhindring, sidste gang den forsøgte at åbne/lukke. Følg nedenstående trin for at diagnosticere problemet:
- Undersøg døren, og sørg for, at der ikke er noget, der blokerer den, såsom halm eller bundmateriale. Hvis der er en forhindring, skal du fjerne den og derefter prøve at åbne/lukke døren.
- Hvis din dør er monteret på en Eglu Cube, skal du sikre dig, at du har flyttet sovepindene til den bagerste monteringsposition.
- Rengør døren, især omkring Crush-detektorstangen, og skinnerne, den bevæger sig langs. Prøv at åbne/lukke døren.
- Prøv at kalibrere døren igen – naviger gennem menuen på kontrolpanelet til indstillingen Kalibrer, og tryk og hold OK. Døren vil lukke og åbne et antal gange for at udføre kalibreringen. Når du er færdig, skal du åbne og lukke døren og kontrollere, at den åbner og lukker helt.
- Udfør en fabriksnulstilling – naviger gennem menuen på kontrolpanelet til indstillingen Fabriksnulstilling, tryk og hold OK, og brug derefter pil op/ned til at ændre N til J, når du bliver spurgt, om du er sikker, og tryk og hold OK igen for at bekræfte. Kontrolpanelet genstarter, og du bliver nødt til at konfigurere indstillingerne igen og linke det til din app igen, hvis du bruger det i Smart-tilstand. Kalibrer døren igen, og test derefter, at den åbner og lukker helt.
- Hvis problemet fortsætter, skal du afmontere døren fra din Cube, lægge den fladt på jorden og prøve at åbne/lukke døren. Hvis problemet er løst, er det muligt, at døren var lidt snoet, da den var monteret tidligere – prøv at montere døren igen og sørg for, at monteringsskruerne ikke er overspændte.
- Hvis problemet stadig ikke er løst, så kontakt os for at få yderligere hjælp.